Vliv na dospělého
V dnešní době ovlivňuje dopělé lidi především reklama na internetu, v časopisech a v televizi. Dívky, věřící každému slovu a každé vyretušované fotografii v časopise, se chtějí podobat všem těm modelkám v reklamách na luxusní značky parfémů a kosmetiky. A nemalá část z nich později bojuje s anorexií a jediným jejich přáním je přibrat nějaké to kilo navíc.
A co jejich matky, které si mažou na obličej denně tuny chemikálií pod názvem "pleťový krém", polykají spousty prášků s očekáváním, že za pár dní budou jejich těla pevnější a bez celulitidy? Ženy, které doufají, že budou vypadat stejně jako celebrity, jež denně vídají v televizi nebo v časopisech? Samozřejmě, že se očekávaných výsledků nedočkají a jejich sebevědomí pomalu klesá. Čím víc jim reklama ukazuje hezké ženy, tím víc nesnáší svůj obraz v zrcadle.
Během sledování televize se dostáváme do velmi prosté hypnózy, která nás pohltí. V televizi každý pořad obsahuje složku, která se po určité chvíli znovu objeví. Je prakticky neviditelná, avšak naše podvědomí ji zachytí. Tato reklama se většinou týká potravin. Po shlédnutí této 'neviditelné reklamy', dostaneme na něco patřičnou chuť, jak už to bývá u sledování televize.
Představte si, že sledujete nějaký film. Například Jamese Bonda. Ten vždy přijde do baru a řekne "Martini, protřepat, nemíchat" a hned víme, jaký má hrdina filmu oblíbený nápoj a zrovna vytváří reklamu. Co se týče účinnosti této reklamy, tak se hovoří asi o 25%. Měla by vás nasměrovat tak, že když přijde ta správná chvíle, koupíte si právě tento výrobek.